Quéixate pola desprotección del llionés

logo_10x10.jpg

Nel añu 2007 reformóuse l’Estatutu d’Autonomía de Castiella y Llión quedando redactáu’l sou artículu 5.2 asina:

“El llionés será oxetu de protección específica polas instituciones pol sou particular valor drento del patrimoniu llingüísticu de la Comunidá. La sua protección, usu y promoción serán oxetu de regulación”.

Yá pasoron cuatro años dende la reforma estatutaria y el Gobiernu de Castiella y Llión nun establecíu nenguna midida pa la protección del llionés, nin dictóu ou promovíu nenguna regulación pa la sua protección, promoción y usu. El reiteráu y grave incumprimientu pol Gobiernu de Castiella y Llión del artículu 5.2 del Estatutu contrasta cola protección que se-y da al gallegu, que se puede estudiar como materia optativa na enseñanza regrada nos centros d’enseñanza primaria y secundaria de las zonas llionesas y zamoranas onde se fala esta llingua, y cola promoción de la enseñanza de la llingua vasca en Castiella y Llión, pues en marzu de 2011 inauguróuse na provincia de Burgos una escuela infantil pública onde ye posible estudiar vascuence, onde ya hai outra ikastola, y na que’l Gobiernu autonómicu invirtíu 600.000 €, comprometiéndose a siguir emburriando la enseñanza del euskera, llingua que nun tien nenguna reconocencia nel Estatutu de Castiella y Llión, a diferencia del llionés y el gallegu que si son llinguas protexidas nesta Comunidá.

Dende FACEIRA, y de maneira coordinada con outras asociaciones y colectivos de defensa del patrimoniu llingüísticu llionés, estamos presentado queixas al Procurador del Común de Castiella y Llión col fin de denunciar esta situación d’incumprimientu del artículu 5.2 del Estatutu, y la marxinación y discriminación p’hacia los falantes de llionés pola alministración autonómica.

Queremos invitar a la ciudadanía a quéixase ante’l Procurador del Común contra’l Gobiernu de Castiella y Llión y pa ello axuntamos un FORMULARIU que, previamente rechenáu colos datos personales y firmáu, puede presentase por distintas vías.

El formulariu de queixa y las instrucciones pa poder presentala pueden consultase na páxina web de Faceira: http://faceira.org/

Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s